Regulamin sklepu internetowego
(dalej jako „Regulamin”)
Spis treści
§ 1. Postanowienia ogólne
§ 2. Definicje
§ 3. Kontakt ze Sklepem
§ 4. Wymagania techniczne
§ 5. Informacje ogólne
§ 6. Zasady składania Zamówienia
§ 7. Oferowane metody dostawy oraz płatności
§ 8. Wykonanie Umowy Sprzedaży
§ 9. Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży
§ 10. Prawo do korzystania z Utworów
§ 11. Reklamacje
§ 12. Postanowienia dotyczące Przedsiębiorców
§ 13. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
Postanowienia końcowe
Załącznik nr 1 Regulaminu Wzór odstąpienia od mowy
§ 1.
Postanowienia ogólne
Sklep internetowy Altea Bartosz Cieszyński, dostępny pod adresem internetowym www.altea.net.pl, prowadzony jest przez Bartosza Cieszyńskiego prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą ALTEA BARTOSZ CIESZYŃSKI, zarejestrowanego w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod adresem Mazowiecka 52-68, 87-100, NIP9562271312 i numerem REGON: 382478760.
1. Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do Przedsiębiorców korzystających ze Sklepu i określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego oraz zasady i tryb zawierania Umów Sprzedaży z Klientem na odległość za pośrednictwem Sklepu.
§ 2.
Definicje
Ilekroć w niniejszym Regulaminie mowa jest o:
1) Formularzu zamówienia – należy przez to rozumieć interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności;
2) Kliencie – należy przez to rozumieć każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu;
3) Koncie – należy przez to rozumieć konto klienta w Sklepie, na którym gromadzone są podane przez Klienta informacje oraz o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie;
4) Konsumencie – należy przez to rozumieć osobę fizyczną nieprowadzącą działalności gospodarczej oraz osobę fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą, która zawiera ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
5) Koszyku – należy przez to rozumieć element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów;
6) Produkcie – należy przez to rozumieć dostępną w Sklepie rzecz ruchomą będącą przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą;
7) Karcie Produktu – należy przez to rozumieć stronę, na której znajdują się szczegółowe informacje o danym Produkcie, sprzedawanym w Sklepie;
8) Przedsiębiorcy – należy przez to rozumieć osobę fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą, osobę prawną i jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonującą we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu;
9) Sklepie – należy przez to rozumieć sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym https://www.altea.net.pl/sklep
10) Sprzedawcy – należy przez to rozumieć Bartosz Cieszyńskiego prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą BARTOSZ CIESZYŃSKI ALTEA, zarejestrowanego w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod adresem Mazowiecka 52-68, 87-100, NIP 9562271312 i numerem REGON: 382478760.
11) Umowie Sprzedaży – należy przez to rozumieć umowę sprzedaży Produktu zawieraną albo zawartą między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu.
12) Umowie zawartej na odległość – należy przez to rozumieć umowę zawartą z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie;
13) Zamówieniu – należy przez to rozumieć oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
§ 3.
Kontakt ze Sklepem
1. Sprzedawca umożliwia kontaktowanie z się nim, niezależnie od pory dnia, w następujący sposób:
a) kontakt listowny, pod następującym adresem pocztowym:
Altea Bartosz Cieszyński
Mazowiecka 52-68,
87-10, Toruń;
b) kontakt mailowy, pod następującym adresem e-mail: biuro@altea.net.pl
2. Sprzedawca dysponuje następującym numerem rachunku bankowego:
MBank: PL 57 1140 2004 0000 3402 7845 0833
§ 4.
Wymagania techniczne
Dla prawidłowego i niezakłóconego korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, Klient powinien posiadać:
a) urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet (np. komputer lub smartphone) oraz zainstalowaną do najnowszej wersji przeglądarkę internetową;
b) aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail);
c) włączoną obsługę plików cookies.
§ 5.
Informacje ogólne
1. Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy, w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
2. Składanie Zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych, umożliwiających realizację Zamówienia.
3. Ceny podane w Sklepie, tj. w Karcie Produktu, są podane w polskich złotych i są cenami brutto, uwzględniającymi prowizję dla operatora płatności oraz podatek VAT.
4. Na kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz koszt dostawy. Klient jest informowany o całkowitej kwocie do zapłaty w trakcie składania Zamówienia.
5. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania na bieżąco zmian w cenach produktów, a także do przeprowadzania akcji promocyjnych oraz wyprzedaży, na warunkach określonych w komunikacie informującym o danej akcji promocyjnej oraz wyprzedaży. Klient nie ma prawa żądania uwzględnienia zmiany ceny Produktu w przypadku złożenia zamówienia przed datą wejścia w życie zmiany ceny, warunków akcji promocyjnych lub wyprzedaży.
§ 6.
Rejestracja w Sklepie oraz usunięcie konta
1. Klient ma możliwość założyć konto w Sklepie przy wykorzystaniu formularza rejestracji.
2. Rejestracja w Sklepie jest darmowa.
3. Dla dokonania rejestracji, Klient zobowiązany jest podać następujące dane:
a) imię i nazwisko;
b) adres e-mail;
c) login;
d) hasło.
Adres e-mail/Login oraz hasło będą danymi logowania, których podanie jest obowiązkowe przy każdej próbie zalogowania się do konta w Sklepie.
4. Przed dokonaniem rejestracji, Klient powinien zapoznać się z treścią Regulaminu oraz złożyć oświadczenie, zgodnie z którym potwierdza znajomość Regulaminu i akceptuje jego treść. Akceptacja Regulaminu nie jest obowiązkowa, jednak jej brak uniemożliwia założenie konta w Sklepie.
5. Po założeniu konta w Sklepie, Klient powinien podać następujące dane:
a) imię i nazwisko (wymagane);
b) adres e-mail (wymagane);
c) numer telefonu (wymagane);
d) firma (opcjonalne);
e) adres, tj. ulica, numer budynku/mieszkania, kod pocztowy oraz miejscowość (wymagane);
f) kraj (wymagane).
6. Klient może usunąć konto w Sklepie. W tym celu powinien skontaktować się ze Sprzedawcą mailowo, pod adresem e-mail, o którym mowa jest w § 3 ust. 1 lit. b).
7. Klient przyjmuje do wiadomości, że usunięcie konta w Sklepie jest nieodwracalne.
§ 7.
Oferowane metody dostawy oraz płatności
1. Klient może skorzystać z następujących metod dostawy:
a) przesyłka pocztowa Pocztex;
b) przesyłka kurierska DPD;
c) dostawa do punktu w ramach promocji Darmowej dostawy
2. Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
a) poprzez wykorzystanie systemu płatności elektronicznej – za pośrednictwem serwisu WooPayments oraz Tpay
b) dokonanie przelewu na rachunek bankowy Sprzedawcy, wskazany w § 3 ust. 3 Regulaminu;
3. Płatność odbywa się z góry, przed dostarczeniem Klientowi Produktu,
4. W przypadku wybrania przez Klienta metody płatności w postaci przelewu na rachunek bankowy Sprzedawcy, w tytule przelewu Klient powinien podać kod zamówienia, wygenerowany po złożeniu zamówienia.
§ 8.
Wykonanie Umowy Sprzedaży
1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie, zgodnie z § 6. Regulaminu.
2. Po złożeniu Zamówienia i, w przypadku wyboru formy płatności wymagającej przedpłaty, jego opłaceniu, Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
3. Jeśli Sprzedawca nie może spełnić świadczenia w całości lub w części z uwagi na to, że Produkt nie jest dostępny, bądź z uwagi na nieprzewidziane okoliczności nie został dostarczony do Sprzedawcy bądź uległ uszkodzeniu lub utracie, wówczas Sprzedawca niezwłocznie zawiadomi Klienta oraz zwróci mu otrzymaną cenę albo spełni świadczenie zastępcze o takiej samej wartości jak uiszczona cena – według wyboru i za zgodą Klienta.
4. Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczony jest od chwili przyjęcia przez Sprzedawcę Zamówienia do realizacji.
5. Dostawa Produktu odbywa się na terenie Polski.
6. W przypadku podania przez Klienta błędnego lub niedokładnego adresu dostawy, Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie lub opóźnienie w dostarczeniu Produktu.
§ 9.
Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży
1. Konsument może odstąpić od Umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Bieg ww. terminu rozpoczyna się od objęcia rzeczy w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik.
2. W przypadku Umowy obejmującej wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, termin wskazany w ust. 2 biegnie od dostawy ostatniego Produktu, partii lub części.
3. Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
4. Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty bądź drogą elektroniczną, poprzez przesłanie oświadczenia na adresy – pocztowy lub e-mail – podane w § 3. ust. 1 niniejszego Regulaminu.
5. Oświadczenie można złożyć również na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
6. W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi, na podany przez niego adres e-mail, potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży.
7. Skutki odstąpienia od Umowy Sprzedaży są następujące:
a) w przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość, Umowę tę uważa się za niezawartą;
b) w przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży, Sprzedawca zwraca Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Produktu, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę;
c) zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami;
d) Konsument powinien odesłać Produkt na adres Sprzedawcy podany w niniejszym Regulaminie niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. Termin zostanie zachowany, jeśli Konsument odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni.
e) Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu, także koszty zwrotu Produktu.
8. Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu należności bezpośrednio Konsumentowi, jeżeli dokonał on płatności za zamówienie przy użyciu cudzego rachunku bankowego, karty kredytowej lub płatniczej. W takiej sytuacji zwrot nastąpi bezpośrednio na rzecz posiadacza rachunku bankowego, karty kredytowej lub płatniczej, przy użyciu których nastąpiła płatność na rzecz Sprzedawcy lub w inny sposób, za wyraźną zgodą Klienta.
9. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu, będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
10. Sprzedawca zastrzega, że nie przyjmuje od Konsumenta tzw. przesyłek za pobraniem jeśli wiąże się to z koniecznością spełniania świadczenia pieniężnego, a Sprzedawca takiej przesyłki nie zamawiał.
§ 10.
Reklamacje
1. Umową Sprzedaży objęte są nowe Produkty.
2. Sprzedawca odpowiada wobec Konsumenta za brak zgodności Produktu z Umową. Do postępowania reklamacyjnego w takim przypadku zastosowanie znajdują przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. Jeżeli Klientem jest Przedsiębiorca, strony wyłączają odpowiedzialność z tytułu rękojmi.
3. Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na adresy – pocztowy lub e-mail – podane w § 3. ust. 1 niniejszego Regulaminu.
4. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni. Jeżeli Sprzedawca nie ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego Konsumenta w terminie 14 dni, uważa się, że żądanie Konsumenta zostało uznane za uzasadnione.
5. Sprzedawca odpowiada za brak zgodności Produktu z Umową, jeżeli niezgodność istniała w chwili dostarczenia Produktu Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie trzeciej innej niż przewoźnik i została ujawniona w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Produktu do użycia, określony przez Sprzedawcę lub Producenta jest dłuższy.
6. W przypadku braku zgodności Produktu z Umową, Konsument może zażądać naprawy lub wymiany Produktu.
7. Konsument, wykonujący uprawnienia przysługujące mu z tytułu braku zgodności Produktu z Umową, jest zobowiązany dostarczyć Produkt do Sprzedawcy na jego koszt. Produkty odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres podany w § 3. niniejszego Regulaminu. Sprzedawca zastrzega, że nie przyjmuje od Konsumenta tzw. przesyłek za pobraniem jeśli wiąże się to z koniecznością spełniania świadczenia pieniężnego, a Sprzedawca takiej przesyłki nie zamawiał.
8. Sprzedawca nie ma obowiązku dostarczenia Konsumentowi zastępczego Produktu na czas trwania procedury reklamacyjnej.
9. W przypadku braku zgodności Produktu z Umową, jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, Sprzedawca może odmówić doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową.
10. Jeśli Produkt jest niezgodny z Umową, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy gdy:
a) Sprzedawca odmówił doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową ze względu na to, że naprawa i wymiana są niemożliwe lub wiązałyby się dla Sprzedawcy z nadmiernymi kosztami;
b) Sprzedawca nie dokonał naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności Produktu z Umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając specyfikę Produktu oraz cel, w jakim Konsument go nabył; Sprzedawca nie odebrał od Konsumenta Produktu na swój koszt; Sprzedawca nie zdemontował Produktu oraz nie zamontował go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleceniu wykonania tych czynności na swój koszt, gdy Produkt został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności Produktu z Umową;
c) brak zgodności Produktu z Umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Produkt do zgodności z Umową;
d) brak zgodności Produktu z Umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy bez uprzedniego skorzystania z żądania naprawy lub wymiany;
e) z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Produktu do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
11. Sprzedawca zwraca Klientowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o obniżeniu ceny.
12. Jeżeli brak zgodności z Umową dotyczy jedynie niektórych dostarczonych na podstawie Umowy Produktów, Konsument może odstąpić od Umowy jedynie w odniesieniu do tych Produktów, a także w odniesieniu do innych Produktów nabytych wraz z Produktami niezgodnymi z Umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie Produkty zgodne z Umową.
13. W przypadku uwzględnienia reklamacji na podstawie oświadczenia Konsumenta o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy, Konsument otrzymuje zwrot należności w tej samej wartości oraz formie płatności, jaka widnieje na paragonie fiskalnym lub fakturze VAT. Zwrot uwzględnia wszystkie rabaty otrzymane przy zakupie.
14. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Produktu z Umową, jeśli Konsument, w chwili zawarcia Umowy, o takie niezgodności z Umową wiedział.
§ 11.
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
1)http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
2)http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz
3)http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
2. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
1) Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą;
2) Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 ze zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą;
3) Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich);
4) Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
§ 12.
Dane osobowe w Sklepie internetowym, prywatność
1. Administratorem danych osobowych Klientów, w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego, jest Sprzedawca.
2. Dane przetwarzane są zgodnie z Polityką prywatności, dostępną na stronie internetowej Sprzedawcy pod adresem www.altea.net.pl/polityka-prywatnosci
3. Administrator danych osobowych nie ponosi odpowiedzialności za podanie przez Klienta nieprawdziwych danych osobowych.
4. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres, w którym Klient posiada zarejestrowane Konto w Sklepie, a po tym okresie przez czas niezbędny do zachowania zgodności z przepisami prawa lub dochodzenia albo obrony przed ewentualnymi roszczeniami.
5. Dane osobowe zgromadzone na potrzeby wykonania Umowy Sprzedaży będą przetwarzane przez 5 lat liczone od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano Umowy Sprzedaży.
6. Dane osobowe osób, które kontaktowały się przez formularz kontaktowy dostępny w Sklepie będą przetwarzane przez okres 1 roku licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpił kontakt.
§ 13.
Postanowienia końcowe
1. Umowy zawierane poprzez Sklep zawierane są w języku polskim.
2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn, to jest:
a) zmiany przepisów prawa;
b) zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu;
c) zmian dokonanych w infrastrukturze cyfrowej Sklepu
3. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7-dniowym wyprzedzeniem.
4. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny, ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych.